The girl with the dog tatoo / Fata cu un câine tatuat“Sunt permanent uimit de cat de multe stiu majoritatea fotografilor despre camerele foto si echipamentul pe care il au sau nu il au. Deseori, unii stiu mult mai multe despre echipamentul pe care-l folosesc eu si ma intreb daca nu este ceva in neregula la mine si daca lucrarile mele n-ar fi mai bune daca si eu as sti tot atata ca ei, cati pixeli are o anume camera, care-i numarul de referinta al unui anumit trepied X sau care sunt avantajele obiectivului y in comparatie cu z.

Pe de alta parte insa, sunt frapat de cat de putin se discuta printre fotografi despre munca unui alt artist, poate cu cateva exceptii care revin regulat, ca Ansel Adams, David Muench si alti cativa. Sunt, iarasi, frapat de cat de putin se discuta printre fotografi despre celelalte arte. Date fiind fiind studiile mele, consider ca pictura a determinat formarea mea ca artist si cand discut modul in care anumite lucrari de pictura au influentat decizia mea de a deveni fotograf, constat ca doar putini alti fotografi sunt interesati de comparatii intre diversele arte. In schimb, in zilele lui Ansel Adams, multi fotografi ascultau muzica clasica in timp ce isi mareau negativele, practica urmata de elevii sai. Se pare insa ca fotografii tineri au pierdut legatura cu alte forme de arta, fie ea muzica, sculptura, pictura si probabil ca ne indreptam in directia in care fotografia este doar despre fotografie, fara referinte la alte forme de arta.

Mi se pare important sa incercam sa inversam aceasta tendinta. Daca fotografia este o forma de arta, atunci este important sa fie pusa in corelatie cu celelalte forme de arta. Dar pentru ca aceasta sa se intample, este bine sa avem cunostinte si din celelalte forme de arta, nu numai din fotografie.”

– Alain Briot, Beautiful Landscape